Meining:

– Me treng pedagogar i skulen
Me har i lang tid vore vitne til ei nedtrapping av pedagogar i skulen.
Kommuneøkonomi og ein svak skulepolitikk har redusert lærartettleiken i norske klasserom.
Samstundes som det tynnast i pedagogrekkene, aukar oppgåvene som blir pålagde yrkesgruppa.
Stortingsmelding 34 krev at skulane legg til rette for ein meir praktisk skule. Samfunnet er i endring og forventar at skulen tek større del i problemstillingar som rører fritida til elevane.
Me har ein lærarnorm som sikrar at alle elevar er tilknytte ein pedagog på skulen. Den set eit minstekrav på tal pedagogar til elevmassen, utan å ta omsyn til gruppestorleikar og utfordringar i elevgruppa.
Lærarnormen skal sikre at skular driv lovleg, men unnlèt å seie noko om kvaliteten på undervisningstilbodet.
Med færre lærarar i klasseromma, er det fleire elevar som vil lide under utilstrekkeleg tilgang til trygge vaksne i løpet av skuledagen. Elevar som treng tett vaksenkontakt i læringssituasjonar, vil tape stort på at skulen held pedagogtalet på eit minimum.
Med færre utdanna observatørar, er det òg ein større fare for at mobbetala går opp. Det blir færre auge som ser, øyre som lyttar og hovud som finn gode løysingar.
Politikarar har ein lei tendens til å krevje med den eine handa og ta med den andre. Når sparekniven har herja over driftsbudsjettet, er det lite rom for lovpålagt variasjon og kreativitet i undervisninga.
Kva meiner politikarane at foreldre kan forvente av skulen når pedagogstillingar blir erstatta med ufaglært arbeidskraft, eller kutta heilt, som eit sparetiltak i ein svak kommuneøkonomi?
Kan ein forvente tilpassingar utanfor ordinær undervisning, slik som eigne lekser, samtalar med læraren, undervisning i mindre grupper eller praktisk tilnærming til faget?
Samtidig som me er bekymra for yrket vårt og arbeidspresset som blir lagt på eit synkande
tal pedagogar, stiller me også spørsmålet: Kva ønskjer myndigheitene at elevar i norsk skule skal få ut av grunnskulen?
Årsmøtet i Utdanningsforbundet Midt-Telemark meiner nedskjæringane i lærarstillingar må stoppast. Elevar i norsk skule fortener betre.
Dette meiningsinnlegget er omsett til nynorsk ved hjelp av KI, og kvalitetssikra av redaksjonen i Bø blad.