A
Articles
M
Media
C
Content
⇧S
Settings
Date

22.1.2025

Size (w/h)

6000 x 4000

caption

Bilder tatt i forbindelse med kampanjen 'Fritid for alle - uten fordommer' Bildene er illustrasjonsbilder: Ungdommene og deres foresatte har godkjent at disse brukes i forskjellige Redd Barna-sammenhenger.Kan være i forbindelse med skole, mobbing, lek og fritid, utenforskap, sport.Barnekonvensjonen sier at alle barn har rett til lek og fritid. Likevel får ikke alle barn i Norge delta på fritidsaktiviteter. De møter på synlige og usynlige barrierer. Derfor har Redd Barna kampanjen #FritidUtenFordommer om hvordan fordommer og mangel på kunnskap stenger barn med nedsatt funksjonsevne ute fra fellesskap på fritiden, og hva vi alle kan gjøre for å endre dette.
MOBBING: Barnekonvensjonen seier at alle barn har rett til leik og fritid.

– Stopp mobbinga i skulen

Publisert Sist oppdatert

Framleis blir eit skyhøgt tal elevar mobba på skulen. Skulen må ta elevar på alvor når dei seier ifrå om mobbing, og også foreldre må engasjere seg.

Ferske tal frå Elevundersøkinga 2024 viser at talet på elevar som blir utsett for mobbing framleis er urovekkande høgt, med 12 prosent på 7. trinn og 11 prosent på 10. trinn. 

Elevane sine tilbakemeldingar må ikkje bli forbigått i stillheit.

Opplæringslova er tydeleg på at alle elevar har rett til eit trygt og godt skulemiljø, som fremjar helse, inkludering, trivsel og læring. Mobbinga er eit stort samfunnsproblem som barn og ungdom ikkje skal måtte stå åleine i. 

SKULERÅDGJEVAR: Anne Elin Kleva i Redd Barna.

Skulen skal ikkje vere ein utrygg stad

Mobbing, diskriminering og rasisme fører til at elevar opplever skulen som ein utrygg stad å vere og mistar tilhøyrsla til klassefellesskapet dei ønskjer å vere ein del av. Dei elevane som vert utsette for mobbing manglar ofte gode relasjonar til jamnaldrande og vaksne på skulen, og mange kjenner seg einsame. 

Alt dette gir dårleg grobotn for fagleg og sosial læring, og då er det lett å miste motivasjonen til å gå på skulen. Mobbing kan føre til høgt skulefråvær, fråfall og utanforskap, som har store konsekvensar for barn og ungdom både her og no, og resten av livet.

Prioriter barn og ungdom 

Å investere i tryggare skular no er langt meir kostnadseffektivt enn å handtere dei negative konsekvensane av mobbing og utanforskap på sikt. Både nasjonalt og lokalt må det sikrast betre rammevilkår for skulane, så dei får nok ressursar og kompetanse til å jobbe kontinuerleg med relasjonar og skulemiljøet. Høg nok vaksentettleik, ressursar og god kompetanse hos dei tilsette er heilt avgjerande for at skular skal ha moglegheit til å følgje opp elevane sine tettare. Slik kan dei ha tid til både å jobbe med det faglege og sosiale, både på klassenivå og i skulen som heilskap. 

No er det viktig at skular som har fått høge mobbetal i sine resultat, samarbeider og involverer elevane, elevråd og foreldra i oppfølginga av undersøkinga. Det må setjast inn treffsikre tiltak som fremjar tilhøyrsle, inkludering, medverknad, fellesskap og samhald. Lærarar åleine kan ikkje klare dette. Det trengst ein felles dugnad og innsats frå heile lokalsamfunnet, inkludert foreldre og fritidsarenaen.

Ver gode rollemodellar

Vi vaksne må vere gode rollemodellar for eigne og andre sine barn. Vi må lytte til kva barn og ungdom fortel, og ta dei på alvor. Det er viktig at vaksne er tilgjengelege og merksame på kva som skjer mellom barna både på skulen, på fritida, i sosiale medium og i gaming.

Alle vaksne som møter barn og ungdom kan utgjere ein stor skilnad, og vere med på å stoppe mobbing, diskriminering og rasisme gjennom å vise nulltoleranse. 

Barna er framtida vår og vi skuldar barn og unge å gi dei ein god start på livet.

Dette meiningsinnlegget er omsett til nynorsk ved hjelp av KI.

Powered by Labrador CMS